Tuesday, September 14, 2010

Bercakap berkenaan kereta tempatan.

Baru2x nie gua tengok video kat bawah



bile dah sembang ngan rakan2x gua yang meniaga kereta dan merepair kereta berkenaan isu AP kereta nie... hati gua ingin berkata2x pasal isu automotif industri kat sinie

bile dah tengok video nie... memang i rasa lawya btol kereta tempatan kite.. takde kualiti.... berkenaan isu AP.. dengan kereta import yang dibawa masuk kat negara kita..menjadikan harga kereta import melambung2x mahalnya..beganda2x plak tue sebab cukai yang ntah hape2x..

just imagine i got wira car..at price 49 K plus .. dengan harga itu ..i bleh dapat kereta import.

Gua bukan lah berkata tidak mahu bersyukur atau tidak support industi automotif negara kita ( dah beli kereta wira pun ..kalo habaq mai tak support tak tahu la gua ).. yang gua tekankan kat sinie.. cubalah bikin kereta yang berkualiti sedikit....

nie tak.. tak sampai 2 tahun....clutch plate keta i dah patah..just imagine how quality it is.

-lu pikir la sendiri-

No comments: