Sunday, November 23, 2008

Ikan guppy



Ho3x..semalam aku beli ikan guppy sebanyak 6 ekor. 3 jantan..3 lagi betina. Ho3x..

Berapa lama diorang dapat hidup tak tahu la aku. Saje je aku beli ikan nie. Selain murah ( RM 0.80 sen seekor ) dan akaurium yang kecil aku pun beli lah untuk menceriakan warna di rumah aku. Kan ikan guppy tu warna warni. Ho3x..

Ntah sampai biler la diorang dapat hidup. Aku budget smlm aku nak beli burung. Tapi mungkin harganya mahal kot. Ikan plak aku beli. Takpe lah...lusa dapat gaji aku g usha ..nak beli burung. Ke...nak beli arkus... eh...ntah lah.

Oh yea...disebabkan aku dah terbeli ikan guppy nie...lusa kot..aku g mencari "motor yang keluar udara" sebijik dan ...err..lampu yang bleh terangkan akauarium aku tue...

Err...perlu ke lampu tue..?

Eh...kenape aku minat plak nak bela menatang plak nie.....mungkin time aku kecik dulu...aku penah ralik tengok burung jiran kampung aku bela kot.

Dulu kat belakang rumah aku ada sangkar..besar tau..budak tadika pun ..bleh masuk dalam tue. Tak silap aku...ada burung merpati kot dalam sangkar tue....

Maybe aku cenderung nak beli ikan atau burung sebab dah kecik aku didedahkan ngan menatang tue...ho3x...

No comments: