Sunday, December 14, 2008

Astro

Baru2x nie aku langgan la astro. Penyudahnya..anak aku yg umo 2 tahun lebey nie yg tengok.

Tapi..ada satu benda yang menarik perhatian aku untuk diperkatakan dalam artikel ini. Anak aku dah mula sebut einstain..bagi rancangan 'little einstain', mickey mouse dll... dan itulah sajian minda dia hari2x.

Boleh tak aku sebut...anak aku dah di expose dengan produk2x dari negara barat? It's ok..kalo aku seimbangkan input minda dia ngan barat & islamic value.

Bukanlah aku mengatakan yang kandungan dalam astro tue tak bagus. cuma ..sebagai parents..kena seimbangkan lor..

Kalo ikutkan artikel dari oyak, lebih dari 2.02 juta pelanggan astro pada tahun 2007 bersamaan 36.5 % seluruh isi rumah ada astro.

So....kalo parents abaikan untuk imbangkan santapan minda anak2x mereka .... pengaruh generasi muda pada next 10 years akan datang..akan terus dijajah minda mereka dengan anasir barat.

1 comment:

Anonymous said...

ye..tepat sekali..
sebab tu astro hidupkan siaran oasis..
cuba didik haq dengan tengok oasis sejam sebelum dan sejam sesudah masuk waktu setiap hari..
santapan rohani paling berkesan adalah pada subuh hari sebab dia santapkan doa pagi untuk kita semua