Friday, July 29, 2011

Persatuan dimana-mana

dulu.. gua ada gak cerita cita2x gua nak bukak persatuan nie seperti disini. Semalam gua terlepak di kedai mamak. Ntah macammana, member gua plak bleh termention pasal perbezaan antara kedai mamak yang hidup subur di area stesen bus kajang di jalan reko.

talking about kedai mamak nie... sebelum ni teman ada terbaca dalam majalah i-islam kalo tak silap. Ada kedai mamak ni ...ownernye hindu.. ada kedai mamak yang lagi satu ni..ownernya muslim india.

dan... mereka ni spur the business supported dari persatuan masing2x in-term of financial. Sebab itulah kalo korang perhatikan corak masakan, resepi, deco dalam kedai semuanya hampir sama.

Dalam fokus entry ini...kita dapat lihat pertumbuhan perniagaan kedai mamak berkembang biak dengan majunya. Pergilah kemana-mana sahaja..kedai mamak hampir kebanyakkan berada di mana-mana sahaja.

berbekalkan mindset pelanggan yang telah tersemat di hati iaitu "murah,pantas,ada bola" ... pasti ianya mendapat sambutan.

........dalam business hour selama 24jam sehari disokong oleh funding dari persatuan diorang masing2x.. empayar kedai mamak semakin hari semakin berkembang......dan mereka mengutip hasil kekayaan rakyat malaysia terutamanya orang "kita".

kenapa "business model" kita tidak begitu untuk pelbagai bidang core business masing2x?

No comments: