Wednesday, April 1, 2009

Kisah seorang ahli perniagaan/usahawan

Sebenarnya, teman kagum dengan ketabahan member teman sorang ni. Dalam meneruskan kelangsungan hidup macam2x dia buat. Dari buat biz sehinggalah bawak bas transnasional.

Tapi..ada sedikit funny ngan mamat nie.. Apa aje yang dia buat..asyik kena kencing je ( kena tipoo ).Iyalah..dah nama kehidupan ..macam2x dugaan berlaku. Tapi..takkan lah asyik kena kencing aje. Anyway, kegagalan itu mengajar erti kemajuan.

Last sekali job dier adalah bawak teksi eksekutif. Itu pun kena kencing... Pengerusi koperasi yang dia percayai telah kencing dier. Percaya punya pasal lah..dia jobless sekarang. Orang atas punya deal, dia plak yang kaput di tengah jalan.

Nasib baik org rumah dia keja. Kalo tak...menganga ajelah kat rumah..

Teman percaya, ramai juga yang mengalami pengalaman yang sama macam mamat nie. Kisah yang teman taipkan kat blog ini bukalah bertujuan hendak memalukan dia, just untuk bagi pengetahuan agar sama-sama dapat memperbaiki diri sendiri.

Nasib baik teman buat unit trust. So, teman bagi la pengetahuan yang sewajarnya kat dia. At least teman kasi "something" yang dia boleh berpaut. Kalo teman dok hadap opis aje.. jumpa dier ngabiskan boreh le....

At least..

No comments: