Wednesday, April 1, 2009

Nak buat ape berblog??

Ada ke teman citer sblm nie apa objektif teman berblog.

Korang pasan tak antara kita yang membesar tanpa mendapat input yang meluas. Dunia korang dari sejak kecil sampai la nak berdikari sendiri cerapan pengalaman dan pengetahuan adalah datang dari dunia persekitaran.

Natijahnya, ada yang tersungkur. Dan tak kurangnya yang berjaya. Yang berjaya tue..exposure pengetahuan dan pengalaman adalah lebih baik dari yang tersungkur dalam kehidupan.

Tersungkur tue...adalah dlm erti kata mudahnya... dok lepak dlm pusat serenti dll yg sewaktunya.

So..teman nie tengah belajar erti kehidupan. Hasil cerapan dan pengetahuan..teman luahkan kat sinie agar sapa2x yang baca dapat la skit pengetahuan dari teman yang tak berapa nak pandai.
At least ada rekod untuk bacaan generasi akan datang. They will read and they get to know something at least..

So..itulah usaha teman yang sebenarnya2x melainkan yang benar belaka... Yang lain pun benar jugak..tapi %nye sedikit ar dari yang usaha yang nie..

Buat yang rasa selesa tue..pakat2x lah untuk berblog. At least..your knowledge and experience blog dipelajari oleh orang lain untuk kesejahteraan bersama.

Itulah caranya..

Buat Aidy Shahiezad & Akak Zara ku ucapkan setinggi2x penghargaan dan terima kasih kerana add blog teman nie tak jemu2x untuk baca artikel teman nie yg ntah hape2x ntah dan komen artikel teman tanpa perlu dipaksa.

Buat rakan2x yang laen tue..terima kasih kerana sudi add dan tatap blog teman yang tak seberapa nie... ku tunggu dipintu syurga..ha3x...ayat..jiwang karat abes..

6 comments:

Safirul Amar said...

kenapa berblog? dengan adanya blog kita dapat meluahkan pandangan/idea/promosi diri sendiri(branding). sebagai medium komunikasi yang hebat.free lak tu.

hrmk said...

mari ramai2x terjemahkan ape yang bermain2x dlm pale otak tue..

Aidy Shahiezad said...

daku merasakan blog adalah tempat yg tepat utk berkongsi rasa dan pengetahuan...

neway, no hal... teman emang suka membaca blog orang nie... hehehe... keep up d gud work & articles ;)

hrmk said...

cantek...and would like to say gracias..

zara said...

Akak suka baca pandangan atau pendapat orang lain mengenai apa saja subjek. Selain mendapat ilmu, akak boleh jadikan tips atau ilham untuk dimuatkan ke dalam novel.
Akak pula suka tulis menjela-jela. Entah boleh guna pakai, akak belasah aja. Akak bukanlah seorang berilmu tinggi.
Lagi pun, akak memang suka baca artikel kamu. Menarik... tapi ada kalanya akak yang blank tak tau nak beri komen. Mungkin bukan bidang akak.
See... kan menjela-jela komen akak nie... sorry...

hrmk said...

hantam ajelah...